A Mitsubishi fakuló gyémántja
Ha az ember a Mitsubishi márkanevet meghallja, biztos, hogy nem a tonhal lesz az, ami egyből eszébe fog jutni róla. Pedig az autógyártás mellett jelentős tonhalkereskedőnek is számítanak.
Az elmúlt 50 évben a tonhal iránti kereslet őrült sebességgel növekedett. Sajnos a XXI. századra ez az igény oda vezetett, hogy egyes tonhalfajták már a kipusztulás szélére kerültek a túlhalászatuk miatt. A 6 ismert tonhalfajta közül a kékúszójú az, amelyik a leginkább veszélyeztetett. Sok helyen már teljesen eltűnt, fennmaradásuk világszerte kétséges.
Nem is gondolná az ember, hogy a kékúszójú tonhal megcsappanásának egyik fő okozója a Mitsubishi. A tonhalpiac nagyjából 60%-át uralják, és a Japánba érkező kékúszójú import 40%-a az ő kezükön megy keresztül.
2008-ban az egyik kiállításon a Greenpeace 80 aktivistája körbefogta hálóval a Mitsubishi standját, és egy táblát emeltek fel az alábbi szlogennel: "Nemsokára az időből és a tonhalból is kifogyunk."